بارداری و زایمان

بارداری و زایمان
0 ۸۱۳

پیش از بارداری
باردار شدن به آگاهی و آمادگی احتیاج دارد. با انجام اقدامات قبل از بارداری می‌توانید برای آغاز یک بارداری سالم آماده شوید و از طریق یک برنامه‌ریزی دقیق، ساده و مشخص جهت انجام مراقبت‌های لازم، با اطمینان بیشتری برای بچه‌دار شدن اقدام کنید.

آمادگی برای بارداری
یک بارداری سالم نیازمند آمادگی‌های کافی پیش از اقدام به بارداری است. شما می‌توانید با مراقبت و آمادگی برای بارداری، وضعیت سلامت خود را مشخص کنید و با افزایش سطح اطلاعات خود در رابطه با زمان مناسب برای اقدام به بارداری و شناخت نشانه‌های تخمک‌گذاری احتمال باردار شدن خود را افزایش دهید.

مراقبت‌های قبل از بارداری
بارداری نیازمند داشتن بدنی سالم و آماده است. مراقبت‌های قبل از بارداری به مادر کمک خواهد کرد تا قبل از باردار شدن، از سلامت و آمادگی بدن خود آگاه شود. پزشک با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم، وضعیت سلامت شما را بررسی می‌کند و مکمل‌های مورد نیاز شما را نیز تجویز خواهد کرد. همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب، مضطرب نبودن، ورزش قبل از باردار شدن و ترک محصولات دخانی پیش از بارداری می‌تواند ضمن حفظ سلامت مادر و جنین در طول بارداری، قدرت باروری مادران را نیز افزایش دهد.

دلایل ناباروری و روش‌های درمان آن
فاصلۀ زمانی بین اقدام به بارداری تا باردار شدن در افراد مختلف با توجه به سن، وضعیت جسمی و سبک زندگی آنها متفاوت است. ناباروری دلایل و عوامل مختلفی دارد که به مرد، زن یا هر دو نفر مربوط می‌شود. در روند تشخیص ناباروری، پس از ملاقات با پزشک متخصص، آزمایش‌های تشخیص ناباروری درخواست داده می‌شود که هر یک شرحی از وضعیت باروری زنان و مردان را ارائه می‌دهد.

روش‌های درمان ناباروری در ایران به صورت کامل و پیشرفته وجود دارد، اما انتخاب یک روش مناسب برای درمان ناباروری با سن، وضعیت جسمی شما و همسرتان و همین‌طور علت ناباروری در ارتباط است. همچنین پیش از انتخاب یک روش درمانی، بهتر است نسبت به هزینه‌های درمان ناباروری شناخت لازم را داشته باشید.

بارداری
مادر شدن با شروع تغییرات بارداری آغاز خواهد شد. ممکن است بسیاری از زنان در مورد این دوران نگرانی‌هایی داشته باشند، اما با شناخت کافی از وضعیت سلامت دوران بارداری و توجه به شیوهٔ زندگی سالم می‌توانید بارداری راحتی را تجربه کنید و در نهایت شاهد تولد کودک سالمی باشید.

مراقبت‌های دوران بارداری
مراقبت‌های بارداری، سلامت مادر و جنین را در طول بارداری و پس از آن تضمین خواهد کرد. انجام آزمایش‌های دوران بارداری برای اطمینان از داشتن یک بارداری بی‌خطر و طبیعی ضروری است. با مراجعه به پزشک متخصص و انجام معاینات لازم، سلامت بارداری شما تأمین خواهد شد ولی لازم است در رابطه با خودمراقبتی نیز اطلاعات کافی داشته باشید.

در کنار این موارد، وزن‌گیری مادر یکی از موارد شایان توجه و به معنای رشد صحیح کودک و سلامت زنان در دوران بارداری است که در مورد هر خانمی متناسب با ویژگی‌های جسمی و سبک زندگی او پیش از بارداری متفاوت خواهد بود.

 

دکتر صدیقه اخوان طبیب

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

مطب: خیابان ولیعصر ، پایین تر از میدان ولی عصر ، خیابان ولدی، پلاک 21، طبقه 1
تعیین وقت تلفنن: 88938793-021

دکتر اخوان طبیب دکتر اخوان متخصص زنان دکتر زنان خیابان ولیعصر دکتر زنان میدان ولیعصر دکتر صدیقه اخوان دکتر صدیقه اخوان طبیب دکتر صدیقه اخوان متخصص زنان متخصص زنان متخصص زنان خیابان ولیعصر متخصص زنان میدان ولیعصر متخصص زنان ولیعصر پزشک زنان خیابان ولیعصر پزشک زنان میدان ولیعصر پزشک زنان ولیعصر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.